Audun Rundberg


Audun er en all-around ringrev på internett, og det beste han vet er å lage slanke, effektive og attraktive webløsninger. Han har blant annet jobbet med intranett for Avinor, Fredskorpset og Veidekke.

I tillegg til å være innholdsrådgiver holder Audun foredrag om intranett, webanalyse, innholdsstrategi og innholdsforvaltning i Norge og internasjonalt. Han foreleser også på IGM-studiet i interaksjonsdesign og brukervennlighet. Audun er Google Analytics-kvalifisert.

Audun har erfaring fra et bredt spekter av nettsteder. Fra å være nettredaktør i Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet, til å sikre forståelig språk og brukerteste for Microsoft, eller lage intranett for flyplassansatte.

Hør Audun Rundberg på Intralife:

27. mai

20 ideer på 20 minutter

De fleste intranett har som mål å effektivisere arbeidshverdagen og bygge internkultur. Hvis dette høres kjent ut, men også litt kjedelig, er dette foredraget for deg.

På 20 minutter gir Audun og Renata deg 20 smarte og litt sprø ideer til intranettet ditt. Du blir også kjent med kreative teknikker som hjelper deg å komme på egne ideer til et intranett litt utenom det vanlige.

Renata Barros er kreativ leder og Audun er innholdsrådgiver i Netlife Research. De har jobbet med intranett for blant annet DNB, Yara, Avinor, Norsk Tipping og Veidekke.

26. mai
(Workshop)

Hjelp, vi har et intranett

Prosjektet er ferdig! Virksomheten har fått et nytt og flott intranett. Hvordan unngår du at intranettet visner hen og råtner på rot? Vi gir deg verktøyene du trenger for å forbedre det intranettet du har. Å fikse det gamle kan være minst like fruktbart som å lage noe nytt.

Intranettet ditt er sosialt, det er hyggelig. Kan det sosiale intranettet vokse til noe større enn bare hygge?

Du lærer:

  • Overbevis sjefen og skaff deg ressursene du trenger
  • Prioriter riktig i det daglige: Lag en forvaltningsplan
  • Hvordan vedlikeholde innholdet og holde det relevant
  • Bruk det sosiale intranettet til å lage bedre innhold
  • Gjør innholdet mer vennlig med riktig stil og tone
  • Test og mål effekten av endringene du gjør
  • Gjør søket bedre ved hjelp av søkeanalyse