Dette er workshopen for deg som skal lage nytt intranett, eller vurderer å gjøre det. Vi gir deg verktøyene og metodene du trenger for å gjennomføre et intranettprosjekt som skaper glød i organisasjonen.
Hva må til for å lage et godt intranett de ansatte vil like og bruke? Hvordan bør du organisere prosjektet? Hvordan overbeviser du organisasjonen om å satse på internkommunikasjon også etter at intranettet er lansert?
De prisvinnende intranettene i Jakob Nielsens undersøkelse tok i gjennomsnitt 1,4 år å lage. Hvor lang tid trenger det egentlig å ta?
Du lærer:
- Start intranettprosjektet på riktig måte
- Lag et business case for intranettet ditt
- Lag en strategi som overbeviser og engasjerer
- Planlegg intranettprosjektet riktig
- User research-metodene som hjelper deg å finne ut hva de ansatte trenger
- Hvordan skape engasjement og eierskap i hele organisasjonen, ikke bare i prosjektgruppa
- Velg riktig CMS til de ansattes behov
- Lanseringsstrategi: Big bang eller forsiktig utprøving?