Eivind Lund


Eivind er innholdsrådgiver i Netlife Research. Han vet hva som skal til for at brukerne skal finne frem til informasjonen de leter etter, og hvordan man skal skrive slik at brukeren både leser og forstår.

Eivind hjelper deg med å finne ut hva brukerne dine trenger, hvilke mål du kan nå på intranett eller websiden, og hvordan du må arbeide for å nå dem. Eivind bidrar med å etablere en klar, lettfattelig strategi for webarbeidet og hjelper deg med å få den forankret i organisasjonen.

Hør Eivind Lund på Intralife:

26. mai
(Workshop)

Hjelp, vi skal lage nytt intranett

Dette er workshopen for deg som skal lage nytt intranett, eller vurderer å gjøre det. Vi gir deg verktøyene og metodene du trenger for å gjennomføre et intranettprosjekt som skaper glød i organisasjonen.

Hva må til for å lage et godt intranett de ansatte vil like og bruke? Hvordan bør du organisere prosjektet? Hvordan overbeviser du organisasjonen om å satse på internkommunikasjon også etter at intranettet er lansert?

De prisvinnende intranettene i Jakob Nielsens undersøkelse tok i gjennomsnitt 1,4 år å lage. Hvor lang tid trenger det egentlig å ta?

Du lærer:

  • Start intranettprosjektet på riktig måte
  • Lag et business case for intranettet ditt
  • Lag en strategi som overbeviser og engasjerer
  • Planlegg intranettprosjektet riktig
  • User research-metodene som hjelper deg å finne ut hva de ansatte trenger
  • Hvordan skape engasjement og eierskap i hele organisasjonen, ikke bare i prosjektgruppa
  • Velg riktig CMS til de ansattes behov
  • Lanseringsstrategi: Big bang eller forsiktig utprøving?